خانه / رژیم لاغری / طرز تهیه گرانولا بار

طرز تهیه گرانولا بار

گرانولا بار یه گزینه بسیار عالی برای عزیزانی هست که رژیم دارن. یا این که اهل ورزش کردن هستن و میخوان بعد از ورزش انرژی بگیرن. پس بهتره طرز تهیه گرانولا بار رو بلد باشن.

گرانولا بار رسیپی های مختلفی داره. اما من ساده ترین نوع اون رو انتخاب کردم. این گرانولا بینهایت خوشمزست و برای مه افراد مناسبه.

مواد لازم برای تهیه گرانو بار

  • جو پرک ……. 250 گرم.
  • پودر نارگيل…… 80 گرم.
  • كنجد……. 50 گرم.
  • شير عسلی…… 350 تا 400 گرم.
  • مغز گردو خرد شده…….. 1/2 پیمانه.
طرز تهیه گرانولا بار
طرز تهیه گرانولا بار

طرز تهیه گرانولا بار

همین اول کار بگم که موادی رو که به گرانولا اضافه می کنیم سلیقه ای هست. مثلا میتونید کشمش، خرمای ریز شده، تخمه کدو، بادام، بادام زمینی و هر چیز دیگه ای که توی خونه دارین استفده کنید. اما نکته اینه که جو پرک و شیر عسلی ثابت هست.

برای شروع باید جوها رو تست کنید. جو رو داخل سینی فر بریزین و به مدت 10 دقیقه داخل فر 180 درجه بزارین. یکی دو بار همش بزنید تا همه جای اون تست بشه.

شیر عسلی رو گرم کنید و بقیه مواد رو داخل یه کاسه با هم مخلوط کنید. شیر عسلی گرم شده رو به اون اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

داخل یه سینی مناسب، کاغذ روغنی چرب شده یا یه تکه فویل چرب شده قرار بدین. توی چرب کردن فویل خسیس نباشین تا بعد از پخت گرانولا به راحتی جدا بشن.

مواد داخل کاسه رو روی اون منتقل کنید و با پشت قاشق پهن و پرسش کنید. نکته ای که اینجا وجود داره اینه که ضخامت گرانولا دست خودتونه. پس اگر ضخیم دوست دارین نیازی نیست تا مواد رو همه جای سینی پهن کنید.

دقت کنید که خوب مواد رو پرس کنید تا منسجم بشه.

سینی رو داخل فر 120 درجه بزارین و یک ساعت صبر کنید. بعد سینی رو برون بیارین و ده دقیقه بهش زمان بدین تا سرد بشه.

اون وقت با یه کارد بزرگ به تکه های دلخواه برش بزنید و نوش جون کنید.

نکته:

اگر شیرعسلی ندارین از مخلوط 1/2 پیمانه عسل، 3 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و یک قاشق کره استفاده کنید. این ها رو با هم مخلوط کرده و گرم کنید و روی مواد بریزین. اما توصیه من شیرعسلی هست.

 

درباره article

حتما ببینید

کیک بدون تخم مرغ

کیک بدون تخم مرغ – بدون لبنیات – بدون همزن با پف عالی و مزه بینظیر (کیک وگان)

کیک بدون تخم مرغ که به کیک وگان معروف هست برای افرادی که در رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =