خانه / رژیم لاغری / اشتباهات رژیم لاغری که مانع از کم کردن وزن شما می شوند!

اشتباهات رژیم لاغری که مانع از کم کردن وزن شما می شوند!

اشتباهات رژیم لاغری که مانع از کم کردن وزن شما می شوند کدامند؟ از دست دادن وزن می تواند بسیار سخت باشد. گاهی اوقات احساس می کنید که همه چیز را درست انجام می دهید، اما هنوز نتیجه ای نگرفتید!

در حقیقت شما فقط گرسنگی کشیدید، اما وزنی کم نکردید.

در اینجا برخی اشتباهات رژیم لاغری را که بسیاری از افراد آن ها را مرتکب می شوند بیان می شود.

اشتباهات رژیم لاغری که مانع از کم کردن وزن شما می شوند!

اشتباهات رژیم لاغری
اشتباهات رژیم لاغری

 

1- نخوردن بیش از حد مواد غذایی و دریافت نکردن بیش از اندازه کالری

کمبود کالری برای کاهش وزن ضروری است. اما این بدان معنی نیست که باید کالری مورد نیاز بدن را بیش از اندازه کم کنید. بلکه این به این معنی است که شما باید کالری بیشتری بسوزانید.

سالهای زیادی اعتقاد بر این بود که کاهش 3500 کالری در هفته سبب کاهش وزن 1 کیلوگرمی خواهد شد. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که کمبود کالری مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

پس خودسرانه اقدام به کم کردن بیش از اندازه کالری نکنید، بلکه تحرک و سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید تا کالری بیشتری مصرف کنید.

2- ورزش کردن بیش از اندازه

بدون ورزش کردن ممکن است افرادی که در رژیم لاغری هستند به جای کم کردن چربی، توده های عضلانی بدن خود را کم کنند. اما این مسئله نباید منجر به انجام ورزش های طولانی مدت و بیش از اندازه شود. ورزش بیش از حد می تواند باعث مشکلات شود.

مطالعات نشان می دهد ورزش بیش از حد در بلند مدت برای اکثر مردم غیر قابل تحمل است و ممکن است منجر به استرس شود. علاوه بر این، ممکن است تولید هورمون های آدرنال که پاسخ استرس را تنظیم می کنند را کاهش دهد.

این مسئله که شما بدن خود را با انجام حرکت های طولانی و سخت مجبور کنید کالری بیشتری بسوزاند نه موثر است و نه از نظر سلامتی تایید شده است.

با انجام ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و … در اندازه متعادل و روزانه به وزن ایده آل خود برسید.

3- انتخاب غذاهای کم چرب 

غذاهای کم چربی برای از دست دادن وزن گزینه خوبی هستند. اما ممکن است در واقع اثر متفاوتی داشته باشند.

بسیاری از این محصولات کم چربی از شکر برای بهبود مزه و طعم خود استفاده کرده اند. مثلا یک ماست میوه ای کم چربی را در نظر بگیرید.

یک فنجان (245 گرم) ماست کم چرب میوه ای حاوی 47 گرم شکر (تقریبا 12 قاشق چای خوری)  است. بنابراین این محصول شما را گرسنه تر می کند و در نهایت میل شما به خوردن بیشتر می شود.

به جای انتخاب غذاهای کم چرب ، ترکیبی از غذاهای مغذی را انتخاب کنید.

اشتباهات رژیم لاغری
اشتباهات رژیم لاغری

 

4- دریافت نکردن پروتئین به اندازه کافی

دریافت کردن پروتئین کافی برای کم کردن وزن بسیار مهم است. در واقع، پروتئین به چندین روش کمک به کاهش وزن می کند:

  • می تواند اشتها را کاهش دهد
  • موجب افزایش احساس سیری شود
  •  مصرف کالری را کاهش دهد
  • موجب افزایش میزان سوخت و ساز بدن شود
  • توده عضلانی را حفظ می کند

در یک مطالعه 12 روزه، افرادی که در رژیم غذایی خود 30 درصد کالری از پروتئین مصرف کردند، به طور متوسط 575 کالری کمتر در طول یک روز دریافت کردند.

برای بهینه سازی کاهش وزن، اطمینان حاصل کنید که هر یک از وعده های غذایی شما دارای مواد غذایی حاوی پروتئین بالا است.

5- فیبر کافی دریافت نکردن
یک رژیم کم فیبر ممکن است رژیم کاهش وزن شما را به خطر بیندازد. مطالعات نشان می دهد یک نوع فیبر محلول شناخته شده  با تشکیل ژل حاوی آب به عنوان فیبر ویسکوز باعث کاهش اشتها می شود.

این ژل به آرامی از طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند و شما احساس سیری کامل می کنید.

محققان بر این باورند که دو برابر مصرف فیبر روزانه می تواند تا 130 کالری کمتر را جذب کند.

6- نخواندن برچسب اطلاعات مواد غذایی بر روی بسته بندی مواد

بسیاری از افراد عادت ندارند اطلاعات مواد غذایی درج شده بر روی برچسب ها را مطالعه کنند و همین امر موجب می شود تا به صورت ناخواسته میزانی کالری اضافه دریافت کنند. پس بهتر است قبل از خوردن، برچسب حاوی اطلاعات غذایی را مطالعه کنید.

منبع: healthline

درباره article

حتما ببینید

طرز تهیه گرانولا بار

طرز تهیه گرانولا بار

گرانولا بار یه گزینه بسیار عالی برای عزیزانی هست که رژیم دارن. یا این که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =