خانه / دانش سلامتی / مواد غذایی ممنوعه برای جلوگیری از فشار خون بالا – مواد غذایی پرنمک و پرشکر

مواد غذایی ممنوعه برای جلوگیری از فشار خون بالا – مواد غذایی پرنمک و پرشکر

مواد غذایی ممنوعه برای جلوگیری از فشار خون بالا . فشار خون بالا یک بیماری ترسناک است زیرا علایم کمی دارد اما فرد را در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی قرار می دهد.

این بیماری برای تعداد زیادی از مردم تشخیص داده شده است. اما بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند و نمی دانند.

فشار خون بالا با تغيير رژيم غذايی و تغيير شيوه زندگی قابل کنترل است.

در این مطلب مواد غذایی ممنوعه بیان شده تا با استفاده از ان ها می توان از فشار خون بالا جلوگیری کرد.

مواد غذایی ممنوعه برای جلوگیری از فشار خون بالا

از شکر و نمک اجتناب کنید
با عرض پوزش، اما این دو عامل اصلی فشار خون بالا هستند. شما باید میزان مصرف شکر و نمک خود را محدود کنید.

به طور کلی یک فرد سالم نباید بیش از 2300 میلیگرم نمک در روز مصرف کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف روزانه شکر بیش از 37.5 گرم (9 قاشق چای خوری) برای مردان و 25 گرم (6 قاشق چای خوری) برای زنان خطرناک است.

غذاهای پر نمک و مضر برای فشار خون بالا

1. کنسرو لوبیا

سبزیجات کنسرو شده، به ویژه لوبیا، دارای مقادیر زیادی نمک هستند. بهتر است به جای استفاده از کنسرو، لوبیا را از 24 ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید و سپس بپزید. لوبیا دارای پروتئین، فیبر و مواد مغذی ضد التهابی است.

2. سوپ آماده

متاسفانه سوپهای آماده هم دارای مقادیر زیادی نمک هستند و ممکن است شما ندانید. خوشبختانه رسیپی های آسان و زیادی برای پخت سوپ وجود دارد. اما اگر مجبور به استفاده از این سوپها هستید حتما برچسب روی آن را مطالعه کنید و اگر میزان نمک ان بالاست از مصرف ان پرهیز کنید.

سوسیس
سوسیس

3. محصولات گوشتی فرآوری شده

گوشت های بسته بندی شده از جمله هات داگ، گوشت گاو، سوسیس، و کالباس حاوی مقادیر زیادی نمک هستند. کلا گوشتهای بسته بندی شده حتی اگر سفید باشند مانند بوقلمون و مرغ مقادیر زیادی نمک دارند. چرا که به منظور بالا بردن زمان نگهداری، مدتی گوشت را در آب نمک می خوابنند.

مطلب مشابه: طرز تهیه سوسیس خانگی

غذاهای پر شکر و مضر برای فشار خون بالا

1. آب نبات

حتما میدانید که که آب نبات چیزی جز قند و کالری نیست. پس بهتر است برای کنترل فشار خون بالا به جای استفاده از آب نبات، از قندهای طبیعی موجود در میوه ها استفاده کنید. در میان میوه ها موز گزینه خوبی است.

موز به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مناسب است – پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند. یا این که هر زمان واقعا نیاز به استفاده از شرینی دارید، یک تکه کوچک شکلات تلخ میل کنید.

2. نوشابه و شیرینی

متاسفانه عده ای به خوردن این نوشیدنی مضر عادت دارند. با خوردن جرعه ای از نوشابه، چندین برابر قند مورد نیاز روزانه را دریافت می کنید.

3. سس ها

متاسفانه بسیاری از سسها حاوی شکر هستند. بنابراین مهم است برچسبهای این محصولات را بخوانید و آگاه باشید که هر چیزی که حاوی “کم چرب” است ممکن است سدیم بیشتری برای جبران شدن داشته باشد.

درباره article

حتما ببینید

راه های از بین بردن ترک های روی شکم

راه های از بین بردن ترک های روی شکم

راه های از بین بردن ترک های روی شکم چیه؟ این سوالی هست که بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شش =