خانه / رژیم غذایی / رژیم گیاه خواری / ماکارونی رژیمی با کنجد

ماکارونی رژیمی با کنجد

ماکارونی رژیمی با روش پختی بسیار آسان . اگر شما هم به دنبال طبخ متفاوتی از ماکارونی با طعم جدیدی هستید این آموزش را دنبال کنید. پخت ماکارونی رژیمی با کنجد یکی از روش های ساده پختن ماکارونی و اسپاگتی می باشد. در این روش نیازی به پخت مایع ماکارونی نیست و خیلی ساده و راحت آماده می شود.

افرادی که در رژیم کاهش وزن هستند به راحتی می توانند این غذا را آماده و نوش جان کنند.

 

ماکارونی رژیمی
ماکارونی رژیمی

 

مواد لازم برای پخت ماکارونی

 

  • ماکارونی رشته ای
  • کنجد
  • سیاهدانه
  • فلفل دلمه ای قرمز و سبز
  • روغن کنجد

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکارونی دم نکرده

طرز پخت ماکارونی رژیمی با کنجد

در ابتدا مانند همیشه درون قابلمه آب را جوش آورده و ماکارونی را درون آن بریزید.

مدت زمان لازم برای پخت ماکارونی که سپری شد، ماکارونی را درون آبکش ریخته و کمی آن را شستشو دهید.

سپس ماکارونی را درون کاسه ای ریخته و صبر کنید تا سرد شود.

حالا کمی روغن کنجد روی ماکارونی ریخته و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

فلفل دلمه ای قرمز و سبز را به صورت نواری برش داده و به محتویات درون کاسه اضافه کنید.

مواد را با هم ترکیب کرده و در نهایت کنجد و سایهدانه را روی آن بپاشید.

این روش پخت بیشتر رژیمی بوده و برای افرادی که در رژیم لاغری هستند مناسب است. اگر رژیم خاصی ندارید می توانید کمی خامه صبحانه را زمانی که ماکارونی را آبکش کرده به ان اضاف کنید و هم بزنید.

 

میزان کالری ماکارونی

ماکارونی 100 گرم 360 کالری

 

خواص ماکارونی

ماکارونی غذای خوبی است، و برای سلامتی فواید بسیاری دارد. مخصوصا ماکارونی سبوس دار بسیار مفید‌تر ازماکارونی معمولی است.

۱-ماکارونی سرشار از ویتامین می‌باشد

ماکارونی سرشار از ویتامین آ. است، و برای پوست خوب است، و به رشد سلول‌های جدید پوستی کمک بسیاری می‌کند.

۲-ماکارونی به رشد مو کمک می‌کند

ماکارونی گندم کاملی است، و سرشار از اسید فولیک است، برای رشد مو خوب است. اگر از ریزش مو رنج می‌برید در برنامه غذایی خود حتما از ماکارونی استفاده کنید. اسید فولیک همچنین به کاهش آکنه و جوش صورت کمک زیادی می‌کند.

۳- ماکارونی برای سلامت قلب و عروق مفید است

ماکارونی غنی از پتاسیم است و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. برای کاهش کلسترول بالا در بدن کمک میکند و مانع بیماری قلبی می‌شود.

۴- ماکارونی برای سلامتی عضلات خوب است

سرشاراز پتاسیم است برای سلامت عضلات خوب است. مصرف منظم ماکارونی برای جلوگیری از مشکل سفتی عضله بدن خوب است. همچنین به آرامش اسپاسم هاعضلانی و درد عضلانی کمک می‌کند.

۵- ماکارونی بهترین منبع برای افزایش وزن است

ماکارونی سرشار ازکربو هیدرات است و به افزایش وزن کمک می‌کند. هر صد گرم حدود ۵۰ گرم کربوهیدرات دارد و بهترین منبع برای افزایش وزن سالم است.

۶-ماکارونی به بدن انرژی می‌دهد

ماکارونی سرشار از کربوهیدرات است و به بدن انرژی می‌دهد. مصرف ماکارونی می‌تواند، سطح سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، و شمارا فعال نگه می‌دارد و ضعف وبی حالی را کاهش می‌دهد.

۷- ماکارونی مفید برای کم خونی است

پاستا غنی از آهن است، و می‌تو اند به بیماری کم خونی در زنان باردار کمک کند. برای افزایش تشکیل سلول‌های قرمز خون بسیار خوب است، چون مانع کم خونی می‌شود. سطح هموگلوبین بدن را طبیعی نگه می‌دارد.

۸- ماکارونی برای سلامت استخوان‌ها مفید است

ماکارونی غنی از اسید‌های آمینه و پروتئین است. پروتئین به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و از درد استخوان جلوگیری می‌کند. اگر مشکل درد مفصل دارید، حداقل دوبار در هفته حتما از ماکارونی استفاده کنید ماکارونی مزایای تغذیه‌ای زیادی دارد، که حتما باید در برنامه رژیم غذایی روزانه خود از آن استفاده کنید.

منبع:

livestrong

درباره article

حتما ببینید

طرز تهیه کره بادام زمینی شف طیبه

طرز تهیه کره بادام زمینی شف طیبه با فیلم آموزشی مرحله به مرحله

طرز تهیه کره بادام زمینی شف طیبه با فیلم آموزشی که کمکتون میکنه به راحتی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =