خانه / غذای اصلی / غذای ایرانی / خورش گوجه سبز یک خورش خوشمزه بهاری

خورش گوجه سبز یک خورش خوشمزه بهاری

 

خورش گوجه سبز از آن دسته از خورش هایی است که در فصل بهار طرفداران زیادی دارد. این خورش خوشمزه دارای خاصیت های زیادی است که در انتهای مطلب به آن اشاره می کنیم.

خورش گوجه سبز
خورش گوجه سبز
  • مواد لازم برای خورش گوجه سبز

    • گوجه سبز 20 عدد
    • جعفري تازه 300 گرم
    • نعنا خشک 3 قاشق غذاخوری
    • پياز 3 عدد
    • سینه مرغ 2 عدد
    • شکر ، نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورش گوجه سبز

2 عدد از پیازها را خرد کنید، نمک و زردچوبه بزنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. مرغ ها را بهمراه 1 عدد پیاز خرد کرده و بهمراه نمک ، فلفل و 2 لیوان اب بگذارید با حرارت ملایم بپزند.

جعفری‌ها را با اب سرد بشویید و بگذارید اب اضافی‌اش برود. سپس با چاقو جعفری ها را خرد کنید و به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کنید و 5 دقیقه باهم تفت دهید. نعنا خشک را نیز اضافه کنید؛ سپس تمام این مواد را به مرغ های در حال پخت اضافه کنید ( وقتی آب مرغ نصف شد اضافه کنید ).

 

پس از 30 دقیقه گوجه سبزها و مقداری شکر را به مرغ در حال پخت اضافه کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا طعم ها ترکیب شوند و گوجه سبزها نرم شوند. سپس در ظرف بکشید و بهمراه برنج سفید سرو کنید ( مقدار شکر سلیقه ای میباشد ).

 

نکته ها : این غذا بدلیل ترشی گوجه سبز نیازی به افزودن ترشی ندارد. در صورت تمایل میتوانید بجای مرغ از گوشت قرمز استفاده کنید ؛ مدت زمان پخت را میتوانید با توجه سلیقه شخصی تان در میزان پخت مرغ یا گوشت میتوانید کم و زیاد کنید. اما مراقب باشید گوجه سبزها له نشوند.

Image result for Greengage

خواص گوجه سبز:

  • گوجه سبز باعث تعادل اسید معده می شود.
  • این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی دارد و در مقابله با میکروب ها و عفونت ها موثر است.
  • فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود.
  • گوجه سبز تازه سرشار از ویتامین C است که نقش آنتی اکسیدان دارد.
  • خشک شده این میوه که دارای فیتونوترینت است کارکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.
  • مصرف گوجه سبز برای درمان شب کوری، بیماری های نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین مفیداست.
  • این میوه همچنین ادرارآور است و عملکرد کلیه ها را تنظیم می کند.
  • گوجه سبز منبع‌ ویتامین های گروهB است که باعث کاهش استرس و افسردگی می شود و برای سلامتی پوست و اعصاب مفیداست.

 

درباره article

حتما ببینید

پخت قورمه سبزی

فوت و فن پخت قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده

دوستان خوبم همه ما طرز تهیه قورمه سبزی رو بلدیم. اصلا مگه میشه بانوی ایرانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهار =