خانه / رژیم غذایی / رژیم غذایی زیبایی پوست / روشن کردن پوست صورت با این رژیم غذایی

روشن کردن پوست صورت با این رژیم غذایی

روشن کردن پوست صورت با رژیم تغذیه ای کار آسانی است. در این مطلب ایران پخت لیست بهترین خوراکی ها را برای روشن شدن پوست صورت بیان می کند. این خوراکی ها پوست را روشن کرده، چین و چروک را از بین می برد و سبب نرم و لطیف شدن پوست می شود.

شما می دانید که استفاده از رژیم غذایی با غذاهای خاص و مقوی مانند سبزیجات دارای برگ سبز تیره، شکلات تیره، مرکبات می تواند به رفع شرایط مزمن بعضی از بیماریها مانند بیماری های قلبی و دیابتی کمک کند.

اما آیا می دانستید که غذاهای خاص نیز می توانند روی پوست شما تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشند؟

جسیکا وو، یک متخصص پوست در لس آنجلس و نویسنده مقالات تغذیه، می گوید: “پژوهش های روزافزونی نشان می دهد که رژیم غذایی واقعا چهره شما را تحت تاثیر قرار می دهد. “آنچه که می خورید می تواند مانع توازن هورمونی شما شود. در نتیجه باعث ایجاد آکنه و التهاب یا کاهش التهاب و پیری پوست شود.”

روشن کردن پوست صورت
روشن کردن پوست صورت

 

دکتر وو می گوید: در واقع، آنچه که می خورید می تواند به اندازه سرم و کرم هایی که روی پوست شما اعمال می شود، مهم باشد.

به همین دلیل است که ما تعدادی از غذاها را که برای پوست شما مناسب است جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

روشن کردن پوست صورت با این رژیم غذایی

روغن زیتون

 

روغن های مناسب برای پخت و پز

 

هنگامی که محققان رژیم غذایی 1264 زن را تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند مصرف روغن زیتون (بیش از 8.4 گرم یا 2 قاشق چای خوری روزانه) در بعضی از خانم ها 31 درصد نشانه های پیری را در مقایسه با افرادی که روغن زیتون مصرف نکردند کاهش داده است.

حدود 75 درصد چربی روغن زیتون، اسید چرب غیر اشباع است که ممکن است در افزایش شادابی و جوانی پوست نقش داشته باشد. پلی فنول های آنتی اکسیدان در روغن زیتون همچنین می توانند رادیکال های مضر را از بین برده و سبب زیبایی و سلامت پوست شوند.

روغن های مناسب برای پخت و پز

 

گوجه فرنگی

 

طبق یک مطالعه در سال 2008 در انگلستان ، افرادی که 5 قاشق غذاخوری آب غلیظ گوجه فرنگی به مدت 12 هفته با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خوردند، در مقایسه با گروهی که فقط روغن زیتون مصرف کردند، 33 درصد شفافیت بیشتری را به دست آوردند.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی بهبود SPF طبیعی پوست را به همراه دارد. گویا نوعی کرم ضد آفتاب طبیعی به حساب می آید. پس حتما از این ماده غذایی ارزشمند استفاده کنید.

شکلات تیره برای روشن کردن پوست صورت

 

شکلات تیره غنی از فلاونول های کاکائو و ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی است که به شفافیت پوست، هضم غذا و گردش خون کمک می کند.

زناني که شکلات تیره را روزانه و برای مدت 12 هفته استفاده کردند کمتر از گروه دیگر دچار خشکی و زبری پوست شدند.

اما مراقب اضافه وزن خود باشید.

بلغور جو دوسر


بلغور جو دوسر کامل یک صبحانه مناسب برای شروع یک روز است. کربوهیدرات های تصفیه شده، بدن شما را به تولید انسولین و هورمون های آندروژن تشویق می کند. دکتر وو  می گوید: “افزایش اندروژن ها باعث می شوند تا چربی های موجود در منافذ پوست از بین رفته و در نتیجه آکنه و جوش از سطح پوست پاک می شود.

چای سبز

در یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه در سال 2011، افرادی که نوشیدنی حاوی پلی فنول چای سبز  را روزانه به مدت 12 هفته نوشیدند، پوستی با انعطاف پذیری بیشتر و صاف داشتند.

محققان می گویند چای سبز، جریان خون رسانی و اکسیژن را به سطح پوست افزایش می دهد و مواد مغذی و مورد نیاز پوست را حفظ می کند.

نخود

محققان کره ای دریافتند زمانی که بزرگسالان یک رژیم غذایی با گلیسمی بالا را برای 10 هفته استفاده کردند، پوستشان به شدت در معرض جوش و لکه های قرمز قرار گرفت. اما چرا؟

رژیم های غذایی با گلیسمی بالا شامل غذاهایی هستند که به سرعت قند خون را افزایش می دهند و موجب افزایش سطح انسولین می شود که منجر به تغییرات هورمونی می شود که باعث آکنه می شود.

لوبیا، به خصوص نخود، در شاخص گلیسمی پایین هستند. این خوراکی ها غنی از پروتئین و فیبر می باشند. این دو ماده مغذی هستند که باعث کاهش چربی پوست می شوند.

کیوی

این میوه کوچک حاوی ویتامین C است. یک کیوی متوسط می تواند 20 درصد از نیازروزانه بدن به ویتامین سی را تامین کند . دکتر وو می گوید: “ویتامین C باعث تحریک کلاژن سازی می شود که در نتیجه پوست را صاف را تمیز می کند.

منبع:

prevention

درباره article

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =