خانه / رژیم غذایی / رژیم غذایی بیماران دیابتی / مواد غذایی ضد التهاب را بشناسید

مواد غذایی ضد التهاب را بشناسید

مواد غذایی ضد التهاب را همه باید بشناسند. التهاب مانند یک طرفدار تیم فوتبال در بازی قهرمانی تیم محبوب خود عمل می کند. یک دقیقه طرفداران در کنار یکدیگر شادمانی می کنند، اما زمانی که نتیجه کار تغییر کرده و تیم محبوبشان گل می خورد و می بازد در خیابان ها ریخته و ماشین ها را آتش می زنند.
التهاب دقیقا مانند شمشیر دو لبه است.  التهاب می تواند خوب و یا بد باشد. از یک طرف، کمک می کند تا بدن شما در برابر عفونت و آسیب دفاع کند. اما از سوی دیگر، التهاب مزمن می تواند به افزایش وزن و بیماری منجر شود. استرس، مواد غذایی التهابی ناسالم و سطح فعالیت پایین می تواند این خطر را حتی بدتر کند.
التهاب بخشی از پاسخ ایمنی بدن است. به عنوان مثال اگر دست شما زخم شود محل زخم تحریک و ملتهب می شود. در این شرایط سیستم ایمنی بدن وارد عمل شده و آسیب را از بین می برد.
با این حال، فقط آسیب های خارجی نیست که موجب التهاب می شود. مواردی مانند کمبود خواب، استرس بیش از حد، عوامل ژنتیکی و آنچه که ممکن است بدتر از همه باشد، رژیم غذایی نادرست می تواند موجب التهاب شود.
مواد غذایی ضد التهاب
مواد غذایی ضد التهاب
التهاب های موجود و رژیم غذایی با انرژی بالا  سبب تشکیل شدن چربی شکم می شوند. سطح پروبیوتیک های سالم روده را کاهش می دهند. در نتیجه باعث افزایش وزن، درد مفاصل، التهاب و خستگی های مزمن می شوند.
بنابراین، اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، یا بیماری دیابت، قلبی و درد مفاصل دارید، زمان تغییر رژیم غذایی برایتان رسیده است. غذاهای معرفی شده دراین مطلب بهبودی التهاب را با افزایش غلظت باکتری های مفید در روده ، خنثی کردن ژنهای التهابی و کاهش سطوح بیومارکرهای ضد التهابی که بسیاری از آنها باعث فشرده شدن چربی در بدن می شود را به همراه دارند.
پس این غذاها را در رژیم خود قرار دهید، و لاغرتر، سالم تر و شادتر شوید.

مواد غذایی ضد التهاب

بلوبری

بلوبری یکی مواد غذایی ضد التهاب می باشد. این ماده حاوی یک کلاس از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها می باشد.  آنتوسیانین ها به طور خاص اثرات ضد التهابی خود را به طور موثر در بالا بردن قدرت دفاعی سیستم ایمنی، از بین بردن التهابات نشان می دهند.
بلوبری غنی از ویتامین C و پلی فنول دیگری به نام، رزوراترول است که هر دو برای بهبود پاسخ های ضد التهابی از طریق کاهش رادیکال های آزاد شناخته شده اند.

زنجبیل

 

محققان اثرات بهداشتی زنجبیل را به ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتری و ضد بیماری را می شناسند.  بر طبق مطالعات متعدد مشخص شده است که عصاره زنجبیل خام شامل روغن های ضروری و سایر ترکیبات موجود بوده که قادر به مهار تورم و التهابات می باشد. زنجبیل تازه را رنده کنید، آن را در یک قوری دم کرده و به صورت دمنوش میل کنید.

فلفل قرمز

 

به صورت کلی فلفل ها یک ماده غذایی فوق العاده ضد التهابی می باشند. اما فلفل قرمز بیشترین مزایا را دارد. بر اساس تحقیقات در مجله علوم غذایی، از میان سه رنگ فلفل، رنگ قرمز دارای بالاترین مقدار از مواد ضد التهابی، ویتامین C همراه با بیوفلاونوئید بتا کاروتن، کورستین و لووتئولین می باشد.

لوتئولین برای خنثی سازی رادیکال های آزاد و کاهش التهاب بسیار موثر است. بتا کاروتن کاروتنوئید از ترکیبات محلول در چربی است که منجر به کاهش طیف گسترده ای از سرطان ها می شود. همچنین کاهش خطر و شدت بیماری های التهابی مانند آسم و آرتریت روماتوئید را نیز به همراه دارد.

گوجه فرنگی

 

گوجه فرنگی یک منبع عالی لیکوپن، آنتی اکسیدان و ویتامین سی می باشد. این ماده غذایی جادویی از مغز شما محافظت می کند و التهابات را که سبب افسردگی می شوند را از بین می برد.

از آنجا که لیکوپن در پوسته های گوجه فرنگی وجود دارد، پس گوجه را شسته و با پوست میل کنید.

اگر گوجه را در سالاد و به همراه روغن زیتون مصرف کنید جذب لیکوپن محلول در چربی را افزایش می دهید.

ماست

 

ماست پروبیوتیک هم یکی از مواد غذایی سالم و ضد التهاب می باشد. اضافه کردن باکتری های تخمیر شده به نام پروبیوتیک ها به رژیم غذایی شما، می تواند روده شما را با میکروب های مفید تقویت کند. که در نتیجه می تواند به جلوگیری از التهاب کمک کند. ماست پروبیوتیک کم چربی یکی از منابع قابل دسترس پروبیوتیک ها است.

روغن نارگیل

Coconut oil

 

یکی از مزایای کمتر شناخته شده روغن نارگیل، این است که یک غذای ضد التهابی قوی است. بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله دارویی زیست شناسی، چربی های موجود در روغن نارگیل از خواص ضد التهابی برخوردارند.

یکی دیگر از مطالعات منتشر شده در اصول و روش های پزشکی پیشنهاد می کند که روغن نارگیل در درمان التهاب مزمن که منجر به افزایش وزن می شوند یا التهابات محل عفونت یا آسیب دیده، موثر است.

 

لینک کوتاه شده: http://iranpokht.ir/?p=5228

منبع:

درباره article

حتما ببینید

طرز تهیه گرانولا بار

طرز تهیه گرانولا بار

گرانولا بار یه گزینه بسیار عالی برای عزیزانی هست که رژیم دارن. یا این که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =