خانه / رژیم غذایی / رژیم غذایی زیبایی پوست / بهترین غذاها برای زیبایی پوست شما

بهترین غذاها برای زیبایی پوست شما

آب و هوای زمستان و همین طور هوای گرم تابستان می تواند بر روی پوست انسان تاثیر گذار باشد. اگر پوست بدن خشک شود، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. درست است که کرم های مخصوص رطوبت و آبرسانی در بازار وجود دارد اما غذاهایی سالم وجود دارد که موجب زیبایی پوست شما می شود و سلامت و زیبایی پوست را تضمین می کند.

با رژیم غذایی زیبایی پوست می توانید سلامت پوستتان را تضمین کرده و روز به روز زیباتر و جذاب تر شوید.

 

بهترین غذاها برای زیبایی پوست

غذای مناسب برای داشتن پوست زیبا: نان جو قهوه ای

این نان قهوه ای که به نظر می رسد فراموش شده است یک غذای سالم و مغذی برای بدن و به ویژه پوست می باشد. این نان شامل مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، منیزیم، آهن و سلنیوم بوده و ویتامین های گروه B را دارا می باشد.

گردو

گردو ترکیبی ایده آل از ویتامین E و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی، آهن و …. است. همچنین حاوی پانتووتنیک اسید است که موجب صافی و شفافیت پوست می شود.

هویج

برای اطمینان از اینکه پوست و غشاهای مخاطی به خوبی عمل می کنند، وجود مقدار بالای ویتامین A در رژیم غذایی شما مهم است. ماده مهم دیگری که باید وجود داشته باشد بتاکاروتن است. این مواد به وفور در هویج پیدا می شود. توجه داشته باشید که بتاکاروتن محلول در چربی است، بنابراین اگر شما کمی روغن را به هویج اضافه کنید، بدن شما می تواند آن را راحت تر دریافت و جذب کند.

گوشت بدون چربی

کمبود ویتامین B2 ممکن است به طور کلی منجر به پوسته پوسته شدن لب و خشک شدن پوست بدن شود. گوشت بدون چربی می تواند جبران کننده باشد. روی، که یک بلوک مهم برای تامین ویتامین ها در پوست است، در گوشت بدون چربی یافت می شود. مرغ دارای مقدار زیادی از ویتامین B6 است که برای متابولیسم شما مناسب است. همچنین باعث جلوگیری از التهاب در بینی، چشم و دهان می شود. جایگزین گیاهی برای گوشت بدون چربی شیر، گندم، غلات کامل، کلم، لوبیا سبز، سیب زمینی و عدس است.

روغن آفتابگردان

برای حفظ سلامت و شادابی پوست، اسید لینولئیک بسیار مهم است. کمبود این ماده منجر به بروز لکه های قرمز می شود. روغن آفتابگردان حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است. همچنین دارای درصد بالایی از ویتامین E است که از بیماری های پوست جلوگیری می کند.

کیوی

کمبود ویتامین C در بروز زخم ها تاثیر می گذارد. یک کیوی به تنهایی می تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تامین کند.

آب معدنی

دریافت آب کافی برای سوخت و ساز بدن بسیار مهم است. به طور کلی مهم نیست که شما  کدام آب را می نوشید. اما آب معدنی برای پوست بهتر است. چرا که تعادل الکترولیتی را به وجود می آورد. اما مهم این است که آب نوشیده شود تا آبرسانی پوست تامین شود.

eatsmarter

بهترین غذاها برای زیبایی پوست شما
به این پست نمره دهید (1 تا 5)

درباره article

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + بیست =