خانه / فست فود / طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه

طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه

طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه یکی از روش های عالی پخت مرغ هست. این روش برای افرادی که دوست ندارن مرغ سوخاری یا آبپز بخورن عالیه. در این روش مرغ مزه دار میشه و بع در تابه دو طرف پخته میشه. بنابراین نیازی به روغن زیادی نداره و یه جورایی رژیمی هم میشه.

خوبیه این روش اینه که نیازی به فر نداره و به راحتی در تابه درست میشه.

مواد لازم این رسیپی برای 4 نفر هست. بنابراین شما میتونید مقدار اونا رو کم یا زیاد کنید.

کالری این غذا 170 کیلو کالری است.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه.

مواد لازم برای تهیه مرغ گریل شده در تابه

  • 1 عدد مرغ (تقریبا یک کیلو و 200 گرم)
  • 2 حبه سیر
  • 4 لیمو ترش
  • 1 قاشق غذا خوری عسل
  • 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • یک قاشق چای خوری آویشن
  • نمک
  • فلفل

 

Lemon Chicken

 

طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه

مرحله اول

در ابتدا مرغ را شسته و به 6 تا 8 قطعه تقسیم کنید. میزان تکه های مرغ به خودتان بستگی دارد. کاسه بزرگی رو آماده کنید. تکه های مرف رو در اون قرار بدین. حالا سیر رنده شده، عسل، آویشن، روغن زیتون و نمک و فلفل رو درون مخلوط کن ریخته و با سرعت تند با هم میکس کنید.

سس به دست اومده رو روی تکه های مرغ بریزین.

حالا با دست تکه ها رو ماساژ بدین تا سس به همه جای مرغ برسه.

ظرف رو برای دو ساعت در یخچال استراحت بدین.

مرحله دوم

مرغ رو از داخل ظرف بردارین. سس های اضافی روی اون رو تمیز کنید. با برس کمی روغن زیتون روی اون بمالید.

تکه های مرغ رو درون تابه بزارین و مرتب زیر و رو کنید. اگر مرغ کوچک باشه تقریبا 20 دقیقه زمان نیاز دارین تا تکه های مرغ گریل بشه و مرغ بپزه.

مرحله سوم

مرغ پخته شده رو از تابه بیرون بیارین و در صورت دلخواه کمی فلفل سیاه یا آب لیموی تازه روی اون بریزین و نوش جان کنید.

نکته:

  • اگر همراه تکه های مرغ از برش های لیمو استفاده کرده و اون ها رو گریل کنیذ همزمان عطر خوبی به غذا میده.

جدول ارزش غذایی

  • کالری 170
  • پروتئین / گرم 7.88
  • چربی / گرم 11.31
  • اسیدهای چرب اشباع شده / g 1.62
  • کربوهیدرات / g 11.26
  • کلسترول / mg 18.27
  • ویتامین آ  9.86میلی گرم
  • ویتامین D / μg 0.02
  • ویتامین E / 0.06 میلی گرم
  • ویتامین B / mg 0.02
  • ویتامین B / 0.04 میلی گرم
  • نیاسین / mg 4.35
  • ویتامین B / mg 0.16
  • فولات / μg 1.82
  • اسید پانتوتنیک / mg 0.23
  • ویتامین B / μg 0.07
  • ویتامین C / mg 33.38
  • پتاسیم / mg 74.75
  • کلسیم / mg 33.54
  • منیزیم / mg 9.6
  • آهن / میلی گرم 0.95

 

از شما دعوت میکنیم تا در صورت تمایل مطلب طرز تهیه لازانیا در ماهیتابه دو طرفه را نیز مطالعه فرمایید.

منبع:
eatsmarter

 

درباره article

حتما ببینید

پخت پیتزا روی اجاق گاز

پخت پیتزا روی اجاق گاز

پخت پیتزا روی اجاق گاز بسیار ساده و راحت است. درست کردن پیتزا بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =