خانه / مربا، ترشی و سس / شور انداختن لوبیا سبز

شور انداختن لوبیا سبز

 شور انداختن لوبیا سبز خیلی راحته. کلا برای درست کردن انواع شورها قانونی وجود داره که اگر رعایت بشه فرقی نداره ماده شور چی باشه. پس اگر شما به دنبال شور انداختن لوبیا سبز و یا هر شوری دیگه ای هستید این فرمول رو باید رعایت کنید.
البته به غیر از شور انداختن لوبیا سبز ، میشه ترشی لوبیا سبز رو با روش های مختلفی درست کرد:
  • ترشی لوبیا سبز با رب گوجه
  • ترشی لوبیا سبز با سرکه سفید
  • ترشی لوبیا سبز با قارچ
  • و …….

اما شور انداختن لوبیا سبز یه چیز دیگست.

من فرمول کلی شور رو میگم و شما میتونید با این فرمول هر نوع شوری که دوست دارین درست کنید.

مواد اولیه شور انداختن از چهار عضو اصلی تشکیل میشه: سرکه برای اسیدی کردن، آب برای کم کردن تیزی مزه اسید، شکر برای متعادل کردن اسید، و نمک برای طعم. مهم نیست چه چیزهایی را برای ترشی شور انتخاب کنید، این چهار مورد همیشه به یک نسبت مشخص حضور دارن:

  •     یک فنجان سرکه
  •     یک فجان آب
  •     یک چهارم فنجان شکر
  •     یک و نیم قاشق غذا خوری نمک

 

روش شور انداختن لوبیا سبز

1- لوبیا سبزهایی با سایز مناسب خریداری کنید.

 

کاملا مشخصه که لوبیا سبزهای ریزتر مزه بهتری دان و زودتر هم آماده میشن.

2- لوبیا سبزها را شسته و سر و ته آن ها را بزنید.

Prepping beans for garlic spiced canned pickled beans

بعد از شستن لوبیاها، سر و ته اونا رو بزنید و داخل ظرف مناسب که درب محکمی داره بریزین.

نیازی به پختن لوبیاها نیست.

وقتی که لوبیاها خیلی درشت و سفت نباشند، به سرعت در ماده اسیدی شوری آماده خوردن میشن.

حالا داخل ظرف ترشی رو از لوبیا پر کنید.

درون کاسه ای آب و سرکه و نمک و شکر رو با هم مخلوط کنید. من از دانه های تخم گشنیز هم استفاده کردم. مزه شوری و ترشی رو خیلی خوشمزه می کنه.  بعد این ترکیب رو  داخل ظرف ترشی بریزین.

باید این ترکیب کاملا روی لوبیاها را بگیرد.

خوب کار تمومه. درب ظرف رو ببندین و برای 5 روز خارج از یخچال نگه دارین.

بعد از این مدت ظرف شوری رو در یخچال نگهداری کنید.

نکته:

اگر خیلی عجله دارین و میخواین شور لوبیا سبز خیلی زود آماده بشه، علاوه بر انتخاب لوبیاهای ریز و جوانف می تونید ترکیب سرکه و آب رو گرم کنید و روی لوبیاها بریزید.

شور لوبیا سبز به همراه پاستا، کوکو سبزی پف دار ، کوکو سیب زمینی و دیزی خیلی خیلی خوشمزست.

نکته سلامتی:

تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان نشان داده است که قرار دادن حبوباتی از جمله لوبیا سبز در رژیم غذایی (در هفته سه بار یا بیشتر در هفته)، می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 35 درصد کاهش دهد.

لوبیا از طریق کاهش کلسترول خون و مدیریت سندرم متابولیک، خوشه ای از شرایط مرتبط با خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته مغزی و دیابت را کاهش میدهد و به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

شور انداختن لوبیا سبز
4.5 (90%) 4 votes

درباره article

حتما ببینید

کیمچی بادمجان

کیمچی بادمجان

کیمچی بادمجان از آن دسته از ترشی هایی است که علاوه بر خوشمزه بودن ، …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =