» مطالب » رسپی ها » غذاهای اصلی » کوکو » طرز تهیه کوکو نخودفرنگی
طرز تهیه کوکو نخودفرنگی
کوکو

طرز تهیه کوکو نخودفرنگی

فروردین 2, 1403 7083

طرز تهیه کوکو نخودفرنگی خوشمزه و سالم رو با هم یاد میگیریم

 

 

نخودفرنگی ۲۰۰ گ
سرکه ۲ ق.س
سیب‌زمینی (بدون پوست) ۴۰۰ گ
زردچوبه (پودرشده) ۱ ق.س
تخم ‎مرغ ۵ عدد
نمک و فلفل سیاه و قرمز ب.م.ل
تره (خردشده) ۴۰ گ
پیازچه (خردشده) ۴۰ گ
سیر (کوبیده‌شده) ۲ عدد
روغن مایع (مخصوص سرخ کردن) ب.م.ل

 

نخودفرنگی را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش و نمک، روی حرارت زیاد بریزید، نیمی از سرکه را بیافزایید تا ۵ دقیقه بجوشد، سپس از قابلمه خارج کرده و در آبکش بریزید. نخودفرنگی را به مدت ۵ دقیقه در ظرفی حاوی آب یخ قرار دهید تا بلانچ شود.

سیب‌زمینی‌ها را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش و نمک بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید، بقیه سرکه و نیمی از زردچوبه را به آن بیافزایید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. پس از این مدت، سیب‌زمینی‌ها را از آب خارج کرده و بکوبید.

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید، بقیه زردچوبه، کمی فلفل سیاه، تره، پیازچه، نخودفرنگی و سیر را بیافزایید و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند سپس سیب‌زمینی را بیافزایید، کمی فلفل قرمز اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.

مایه کوکو را در تابه‌ای حاوی روغن داغ، روی حرارت ملایم، به طور یکدست پهن کنید. پس از اینکه یک طرف سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. کوکوی نخودفرنگی را برش دهید و در ظرف سرو قرار دهید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت