طرز تهیه سس پستو
چاشنی (ترشی-مربا-سس) - مطالب

طرز تهیه سس پستو

فروردین 3, 1403 7094

طرز تهیه سس پستو با ساده ترین روش ممکن

Pesto پستو یک پای ثابت غذاهای ایتالیاییه. مواد اصلی این سس ریحان و سیر و روغن زیتون و پنیر پارمزان و پاین نات یا گردوه. کلمه پستو یعنی “له شده” و اهالی “جنوا” در ایتالیا از له کردن یکی از غذاهایی که با پنیر و ریحان محلی ساخته میشده این سس رو اختراع کردند و از اون به بعد در دنیا رواج پیدا کرده . اصطلاح فرانسویش pistou هستش و در ورژن فرانسویش جعفری اضافه میشه و دیگه مغز نداره . کاربردش هم در پاستا و سایر غذاهای ایتالیایی زیاده. اگه میخواید پستو رو برای روز مبادا فریز کنید بهش پنیر اضافه نکنید و فریزش کنید و هنگام مصرف پس از دیفراست کردن پنیر رو اضافه کنید.

مواد لازم:

آجیل دلخواه (بوداده و خردشده) ۵۰ گ
سیر ۴ عدد
برگ ریحان ۲۰ گ
نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل
پنیر پارمزان (پودرشده) ۴۰ گ
روغن زیتون ۳ ق.س

 

آجیل موردنظر را در هاون بریزید و بکوبید سپس سیر را به آن بیافزایید و به کوبیدن ادامه دهید تا عطر سیر کاملا در آجیل نفوذ کند.

برگ ریحان، مقداری نمک و فلفل سیاه و پنیر پارمزان را اضافه کنید و مجددا بکوبید. در آخر روغن زیتون را بیافزایید و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. مخلوط آماده شده را در مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید تا سس پستو آماده شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت