» مطالب » پیش غذا » سوپ » طرز تهیه سوپ پیازچه
طرز تهیه سوپ پیازچه
سوپ - مطالب

طرز تهیه سوپ پیازچه

فروردین 2, 1403 60505

سوپ پیازچه یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود

سوپ ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید به عنوان پیش غذا یا شام سبک آن ها را تهیه کنید و در موقع سرماخوردگی می توان گفت یکی از بهترین وعده های غذایی که می توانید تهیه کنید سوپ می باشد زیرا گرم و آبکی است و دارای سبزیجات مفید برای بدن است تا بتوانید مواد مغذی را به بدن برسانید. اما این بار قرار است یک سوپ پیازچه خوشمزه بدون نیاز به شیر تهیه کنید شما می توانید به دلخواه از مرغ ریش شده یا عصاره آن در این سوپ استفاده کنید که کاملا دلخواه است. پیازچه حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان است که به تقویت سیسیم ایمنی بدن و قلب کمک می کند.

 

طرز تهیه سوپ پیازچه

آب مرغ ۱ لیوان
پیازچه ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۵۰ گرم
هویج ۲ عدد
جو (پرک) ۱.۵ پیمانه
شیر ۱ لیوان
خامه ۳ قاشق سوپ خوری
آبلیمو به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
ابتدا جو را به همراه آب مرغ وچند لیوان آب روی حرارت مناسب بگذارید تا بجوشد، سپس هویج ها را رنده درشت کرده و به آن اضافه می کنیم.
در انتها قارچ ها و پیازچه های خرد شده را به همراه نمک و زردچوبه به سوپ اضافه کرده و اجازه می دهیم با حرارت ملایم پخته و جا بیفتد، آن گاه شیر را اضافه كنید و پس از ۵ دقیقه كه شیر جوش آمد زیر غذا را خاموش كنید.
حالا مقداری از آب سوپ را جدا كرده و به همراه خامه خوب بزنید و بعد آن را به غذا اضافه كنید. سوپ را در ظرف مناسب کشیده و در صورت تمایل آبلیمو را به آن اضافه می کنیم.
نکات:
1)در صورت تمایل میتوانید هر یك از مواد را جدا گانه در كره تفت داده و بعد به غذا اضافه كنید.
2)اگر آب مرغ در دسترس نبود از عصاره مرغ استفاده كنید و یا شیر را به جای آن جایگزین كنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت