» مطالب » قنادی » دسر » طرز تهیه دسر پلمبیر
طرز تهیه دسر پلمبیر
دسر

طرز تهیه دسر پلمبیر

فروردین 2, 1403 11097

 

بستنی وانیلی ۱.۵ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
شیر یا آب ۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۵ قاشق غذا خوری
خامه ۲۰۰ گرم
وانیل نوک قاشق چای خوری
آناناس خردشده ۱/۲ پیمانه
گردو خردشده ۱/۲ پیمانه
خلال پسته ۱/۲ پیمانه
موز خردشده ۱ عدد

 

ابتدا زرده های تخم مرغ رو از سفیده جدا میکنیم . بعد زرده تخم مرغ رو با شکر مخلوط میکنیم و با همزن میزنیم تا کرم رنگ بشه .

یک پیمانه شیر و مخلوط تخم مرغ و شکر رو با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت کم میذاریم و مدام هم میزنیم تا موادمون کمی غلیظ بشه و تخم مرغ هم پخته بشه.

و بعد از روی حرارت بر میداریم و بهش پودر ژلاتین رو که داخل نصف لیوان آب یا شیر به روش بنماری حل کردیم اضافه میکنیم و میذاریم کنار تا خنک بشه .

بستنی رو که کاملا شل شده با خامه مخلوط میکنیم (حتما بستنی آب شده باشه و مواد تخم مرغ خنک شده باشه) و بعد بهش مواد تخم مرغ رو که کاملا خنک شده اضافه میکنیم و با همزن میزنیم تا کاملا یکدست بشه .

سفیده تخم مرغ رو با همزن میزنیم تا کاملا پف کنه و زمانی که ظرف رو برعکس میکنیم تخم مرغ نریزه وقتی سفیده فرم گرفت میذاریم حدود ۱۵ دقیقه داخل یخچال بمونه .

و بعد سفیده رو به موادمون اضافه میکنیم و با قاشق به آرومی هم میزنیم (اگر موادتون بخاطر سفیده یکدست نشد یکبار از صافی رد کنید) و بعد بهش وانیل و آناناس و گردو و خلال پسته و موز خرد شده رو اضافه کنید و هم بزنید .

و بعد قالب رو خیلی کم چرب کنید و موادرو داخل قالب بریزید و به مدت ۷ ساعت داخل یخچال قرار بدید .

اگر تمام نکات رو رعایت کنید دسرتون اصلا بوی تخم مرغ نمیده طوری که اصلا کسی متوجه نمیشه داخل دسر تخم مرغ استفاده کردین😘

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت