» مطالب » رسپی ها » کیک کره ای شف طیبه
کیک کره ای شف طیبه
رسپی ها

کیک کره ای شف طیبه

خرداد 2, 1403 7088

کیک کره ای شف طیبه یه کیک ساده و خوشمزه هست که میتونه بیس کیک های تولد و یا همین طور ساده برای کیک عصرونه یا پذیرایی از مهمون ها باشه.

بافت لطیفی داره و اگر از بوی کره در کیک ها و شیرینی ها خوشتون نمیاد، پیشنهاد میکنم کره گیاهی رو جایگزین کره صبحانه کنید و این کیک خوشمزه رو درست کنید.

بافت کیک کاملا اسفنجی و نرم هست. درسته که کیک کره ای هست اما اصلا چرب نیست.

اگر کیک کم شیرین دوست دارین میزان شکر رو به اندازه یک و نیم پیمانه استفاده کنید.

اين كيک ميتونه بيس خيلی كيكها باشه. مثلا كيكهای ميوه ای يعنی ميتونيد توش از ميوه ها استفاده كنيد و كيكتون رو خراب نميكنه. ميتونيد با باتركريم تزئين و سروش كنيد. ميتونيد توش قهوه بريزيد و با باتركريم قهوه سروش كنيد. با خامه ساده هم تركيبش عالی ميشه. كلا كيک انعطاف پذيريه.

اگر عضو کانال آشپزی ایران پخت در ایتا بشین، میتونید هر روز آموزش ها و روزمرگی ها کانال رو دنبال کنید و تبدیل به یه کدبانوی خوش سلیقه بشین. فیلم های اموزشی رو در کانال بارگزاری میکنم و شما در سایت فقط عکس کارها رو میبینید. پس کافیه روی لینکی که گذاشتم بزنید👆 و عضو بشین

مواد لازم:

  • تخم مرغ 6 عدد
  • وانيل 1 قاشق چایخوری
  • كره 125 گرم
  • شكر 350 گرم
  • آب جوش 1 قاشق غذاخوری
  • آرد 2 پیمانه
  • بيكينگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • كاكائو 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کره ای شف طیبه

کره رو بیرون از یخچال بزارین تا به دمای محیط برسه.

فر رو روی درجه 180 سانتيگراد قرار ميديم تا خوب گرم بشه.

کف قالب رو با کره چرب و بعد خوب آردپاشی کنید و آرد اضافی رو بگیرید یا با روغن جداکننده کیک از قالب، کف و دیواره ها رو خوب چرب کنید.

سفیده رو این قدر بزنید تا سفید و ابری بشه.

 

زرده و شكر و آب جوش رو مخلوط كنيد. اينقدر هم بزنيد تا يک كرم يكدست و كرم رنگ بدست بياريد. وانيل رو هم حین هم زدن اضافه ميكنيم.

کره رو به زرده اضافه کنید و هم بزنید.

 

زرده رو به سفیده و یا سفیده رو به زرده اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد و بکینگ پودر رو داخل مواد الک کنید و در حد مخلوط شدن مواد رو همبزنید.

کیک کره ای شف طیبه

پودر کاکائو رو روی یک سوم مواد الک میکنیم و با هم مخلوطشون میکنیم.

حالا به ترتیب لایه لایه از هر کدوم داخل قالب میریزیم.

 

با قاشق یا هر وسیله دیگه ای در حد 5 ثانیه مواد رو با هم مخلوط میکنیم تا طرح زیبایی به خودش بگیره و برای 50 دقیقه تا یک ساعت در فر قرار میدیم.

چون نوع قالب ها متفاوت هست مسلما زمان پخت هم تغییر میکنه پس بعد از 50 دقیقه یه سیخ چوبی رو مرکز کیک فرو کنید اگر تمیز بیرون آمد دیگه قالب رو از فر خارج کنید اگر نیاز بود چند دقیقه دیگه زمان بدین.کیک کره ای شف طیبه

اینم یه کیک کره ای دو رنگ خوشمزه. اجازه بدین سرد بشه بعد برش بزنید و سرو کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت