» مطالب » طرز تهیه شربت آلبالو با هسته و بی هسته
طرز تهیه شربت آلبالو با هسته
مطالب - نوشیدنی و اسموتی

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته و بی هسته

اردیبهشت 28, 1403 40152

طرز تهیه شربت آلبالو با یه روش سنتی و قدیمی که خروجی بسیار عالی به شما میده.

شربت آلبالو رو اگر با آلبالو ی اول فصل که هنوز خیلی رسیده نیست درست کنیم، رنگ اون سرخ تند میشه و مزه اش هم قدری ترش خواهد بود. با آلبالو رسیده، رنگ شربت به رنگ آلبالویی پخته میشه و ترشی اون هم کمتر خواهد بود. اگر دم آلبالو  را نگیریم شربت ما عطر و طعم چوب آلبالو  رو به خودش میگیره اما بعد از چند وقت رنگش شربت مثل رنگ چایی کدر و تیره میشه.

اگر عضو کانال آشپزی ایران پخت در ایتا بشین، میتونید هر روز آموزش ها و روزمرگی ها کانال رو دنبال کنید و تبدیل به یه کدبانوی خوش سلیقه بشین. فیلم های اموزشی رو در کانال بارگزاری میکنم و شما در سایت فقط عکس کارها رو میبینید. پس کافیه روی لینکی که گذاشتم بزنید👆 و عضو بشین

مواد لازم:

  • یک کیلو آلبالو
  • دو کیلو شکر

طرز تهیه شربت آلبالو

روش اول: طرز تهیه شربت آلبالو بدون هسته

آلبالو رو بشورید و م و هسته اون رو جدا کنید. نصف شکر رو روی آلبالوها بپاشید و با کمک دست کمی چنگ بزنید و بگذارید داخل یخچال تا از شب تا صبح بمونه.

اول صبح، یک لیتر آب را گرم کنید و همین که به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید و اجازه بدین از قل زدن بیفته بعد بردارین و روی آلبالوها بریزین.

نزدیک ظهر، شربت را با پارچه صاف کنید و تفاله را خوب فشار بدین تا تمام آب اون خارج بشه. حالا شربت را بزارین ته نشین بشه و مجدد صاف کنید.

شربت صاف شده را روی حرارت بزارین و باقی مانده شکر رو اضافه کنید و بزارین روی حرارت ملایم. صبر کنید چند جوش بزنه و کمی شربت قوام بگیره.

در حین قل خوردن، کف های روز شربت را بگیرید تا رنگ شربت تیره نشه.

روش دوم: طرز تهیه شربت آلبالو با هسته

شکر را در چند لیوان آب بریزین و روی حرارت بزارین و اجازه بدین چند جوش بزنه. اگر کفی روی شربت جمع شده حتما بردارین. دم آلبالوها رو بگیرین و بشورین و داخل یه کیسه از جنس ململ بریزین. در کیسه رو ببندین و داخل شربتی که در حال جوشیدن هست بندازین.

حلاا اجازه بدین چند جوش بزنه و وقتی که شربت به اندازه دلخواه رنگ و مزه گرفت، کیسه آلبالو را از قابلمه خارج کنید و حرارت رو خاموش کنید.

 

نکات:

  • معمولا توصیه میشه به شربت آلبالو وانیل اضافه بشه. ولی به نظر من بهتره اول شربت رو درست کنید و کمی از اون بچشید. اگر عطر و طعم آلبالو به اندازه ای بود که نظر شما رو جلب کنه که چه بهتر، اگر نه کمی وانیل به شربت اضافه کنید.
  • از آلبالو باقی مانده در شربت آلبالو میتونید مربای آلبالو فوری درست کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت