» مطالب » قنادی » طرز تهیه رویال آیسینگ با دو روش همراه با فیلم و نحوه رنگ آمیزی
قنادی - کوکی - مطالب - ویدئو

طرز تهیه رویال آیسینگ با دو روش همراه با فیلم و نحوه رنگ آمیزی

خرداد 26, 1403 1029

رویال آیسینگ یکی از محبوب ترین و مهم ترین روکش های تزئینی در دنیای شیرینی پزی است. از ترکیب سفیده تخم مرغ درست می شود. در تزئین بیسکوییت ها، کیکها ، کاپ کیکها و هر چیز دیگه ای که فکر کنید به کار میاد. رویال آیسینگ علاوه بر اینکه موندگاری بالایی داره رنگ پذیر، صاف و براقه و از همه مهم تر تنوع آثار خلق شده با اون بی انتهاست. با اینکه کاربرد اصلی این آیسینگ تزئین بیسکویته، اما از اون به عنوان چسب بیسکویت، سُس روی کیک و برای ریزه کاری در خمیرهای شکری هم استفاده می شه.
روش های مختلفی برای درست کردن رویال آیسینگ وجود داره. با سفیده تخم مرغ، با پودر مرنگ و مخلوط پودر قند با آب یا شیر که بهش آیسینگ شکری (Sugar Icing) میگیم.
اگر دوست دارین فیلم های آموزشی رو ببینید کافیه عضو کانال آشپزی ایران پخت در ایتا بشین. به راحتی به تمام آموزش ها دسترسی دارین بدون این که نیاز باشه سایت رو چک کنید.
 آیسینگِ شکری که میتونیم بگیم جزو قدیمی ترین روش های تزیین رویه برای تزئین بیسکوئیت هست و البته هنوز هم استفاده میشه، از مخلوط پودر قند با آب یا شیر آماده می شه. بزرگ ترین مشکل آیسینگ شکری، طولانی بودن زمان خشک شدن این آیسینگ روی بیسکویته. برای این که کوکی ها قابل خوردن باشن باید حداقل چیزی حدود 36 ساعت صبر کنید تا رویه آیسینگ خشک بشه و خب این زمان خیلی طولانی هست. اما یه مشکل دیگه هم داره واونم اینه که این مدل آیسینگ، بسیار شیرین هست والبته هیچ طعمی هم نداره و نمیشه طعم دارش کرد.
امروزه بیشتر رویال آیسینگ رو با سفیده تخم مرغ و یا پودر مرنگ آماده میکنن که استفاده از پودر مرنگ دو تا مزیت خیلی مهم نسبت به سفیده تخم مرغ داره.
  1. از اونجایی که سفیده تخم مرغ به صورت خام استفاده میشه، امکان ایجاد حساسیت و یا بیماری وجود داره و با جایگزین کردن مرنگ این خطر برطرف میشه.
  2. رویال آیسینگ با پودر مرنگ بسیار سریع تر از رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ خشک میشه. در روش مرنگ چیزی حدود 2-3 ساعت طول میکشه ولی در روش سفیده تخم مرغ حداقل 8 ساعت زمان برای خشک شدن آیسینگ نیاز هست.

این نکته مهم رو هم در نظر داشته باشین که تنها مشکل رویال آیسینگ طعمشه، دقت داشته باشید که با اینکه به این کاور می شه اسانس زد، ولی در نهایت بسیار شیرینه و چیز خوشمزه ای نیست و صرفا برای تزئینات زیبا و حرفه ای به کار می ره نه برای طعم.

قبل از شروع تزئین حتما قیف و ماسوره رو آماده کنید. ماسوره ها رو بسته به ظرافتِ طرحی که در نظر دارید انتخاب کنید. برای یک تزئین خیلی ساده و مبتدی، ماسوره حروف نویس شماره دو (برای دورگیری) و ماسوره حروف نویس شماره چهار (برای فلودینگ) کفایت می کنه.

با توجه به این که رویال آیسینگ به سرعت خشک می شه، می بایست قبل از آماده کردن آیسینگ، قیف و ماسوره رو حاضر کنید. به این ترتیب دیگه خیالتون راحت هست که به محض آماده شدن آیسینگ، میتونید بلافاصله اون رو داخل قیف بریزین. بنابراین هیچ گونه هوایی به آیسینگ نمیرسه و به همین دلیل خشک هم نمیشه و یا روی کیفیت نهایی آیسینگ هیچ گونه تاثیری نداره.

در این مطلب رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ و همین طور آیسینگ شکری آموزش داده میشه و در مطلبی جداگانه طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ هم گذاشته میشه.

مواد لازم برای رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ:

  • سفیده تخم مرغ: دو عدد
  • آبلیمو: یک قاشق چایخوری
  • وانیل: یک دوم قاشق چایخوری
  • پودر قند: یک تا یک و نیم پیمانه

طرز تهیه رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ

برای داشتن یک رویال آیسینگ مرغوب سه نکته مهم رو باید رعایت کنید:

  • اول این که باید از پودر قند استفاده کنید.

بیشتر پودرهایی که در لوازم قنادی ها به فروش میرسه همون پودر شکر هست. اگر لوازم قنادی مطمئن و معتبر سراغ دارید که چه بهتر حتما پودر قند تهیه کنید.  در غیراینصورت برای شنی نشدن کرم، پودر شکر رو در آسیاب برقی یا غذاساز یک دور دیگه آسیاب کرده و بعد از الک ریز رد کنید و بعد استفاده کنید.

  • دوم این که به هیچ عنوان زرده تخم مرغ داخل سفیده ها وارد نشه.

زرده هم نوعی چربی محسوب میشه و اگر حتی کوچک ترین ذره ای از زرده همراه باسفیده ها باشه میتونه روی فرم گیری نهایی سفیده تاثیر منفی بزاره و در نتیجه خروجی کار بی کیفیت میشه. زرده و سفیده وقتی که تخم مرغ خنک باشه خیلی بهتر از هم جدا میشن. بنابراین وقتی تخم مرغ رو از یخچال بیرون میارین تا خنک هست بلافاصله زرده و سفیده رو جدا کنید بعد بزارین سفیده ها در محیط بمونن و با محیط هم دما بشن اون موقع استفاده کنید.

  • سوم هم این که پره های همزن و کاسه ای که سفیده ها رو داخلش میزنید حتما با آب جوش بشورین

برای این که مطمئن باشیم هیچ نوع چربی نه در ظرف و نه روی پره های همزن وجود نداره، بهتره قبل از شروع به کار همزن و کاسه رو با آب جوش بشورین و با حوله کاملا خشک کنید.

میزان پودر قند به نوع تزئین بستگی داره، اگر می خواید آیسینگ رقیق باشه و فلودینگ انجام بدید، یک پیمانه کافیه. برای اینکه غلیظش کنیم و مناسب دور گیری باشه یک و نیم پیمانه نیازه. بهتره با غلظت بالا درست کنید و بعد از دورگیری، یک قاشق چایخوری آب بهش اضافه کنید تا رقیق شه، اگه نیاز بود یک قاشق چایخوری دیگه تا جایی که به غلظت مناسب برسه. 
 پودر قند باید کاملا یکدست، نرم و دونه ریز باشه، برای تهیه پودر قند مناسب، یک دور پودر قند رو  آسیاب و بعد دو دور الک کنید. 

فیلم طرز تهیه رویال آیسینگ با سفیده تخم مرغ رو ببینید👇

سفیده ها رو همراه با وانیل و پودر قند داخل ظرف بریزین. اگر مبتدی هستید ابتدا سفیده ها رو کمی بزنید تا حباب تشکیل بشه بعد پودر قند رو به همراه آبلیمو اضافه کنید.

حدودا 5 دقیقه زمان نیاز هست تا آیسینگ شکل بگیره. بهتره اول یک پیمانه پودر قند اضافه کنید و بعد از شکل گیری آیسینگ تست انجام بدین.  روی آیسینگ با چاقو خط بندازین. اگر این خط بین 6 تا 10 ثانیه محو بشه برای فلودینگ یا همون تزیین روی کوکی ها عالیه. اگر رقیق بود یه ذره بهش پودر قند اضافه کنید و دوباره تِست کنید. اگر غلیظ بود خیلی کم آب اضافه کنید.

برای دورگیری  قانون “10 ثانیه” رو باید امتحان کنید. یعنی بعد از آماده کردن، روی سطح آیسینگ با چاقو خط بکشید و تا 10 بشمارید، بعد از 10 ثانیه باید جای خط چاقو محو شه و نه زودتر.

برای همین میگیم آیسینگ رو غلیظ تر بردارین و برای فلودینگ با کمی آب رقیق کنید.

آیسینگ رو بر اساس رنگ مورد نظر داخل کاسه هایی بریزین و هر کدوم رو با رنگ دلخواه رنگ کنید. رنگ خوراکی رو حتما ذره ذره اضافه کنید، هم بزنید و اگر نیاز بود بیشتر بریزید.

  • یادتون باشه آیسینگی که در یخچال استراحت داده میشه رنگ اون پررنگ تر میشه پس اگر آیسینگ رو زودتر درست میکنید حتما این نکته رو لحاظ کنید.

فیلم آموزش رنگ کردن آیسینگ و نحوه رنگ امیزی کوکی ها رو ببینید👇

 

طرز تهیه آیسینگ شوگر یا آیسینگ شکری

مواد لازم:

  • پودر قند 2 پیمانه الک شده
  • 6-8 قاشق چایخوری شیر یا آب
  • 4 قاشق چایخوری شربت ذرت یا گلوکز یا عسل
  • نصف قاشق چایخوری عصاره بادام یا وانیل
  • رنگ خوراکی، اختیاری

پودر قند یا همیون طور که در بالا هم اشاره کردم پودر شکر مجدد آسیاب و الک شده رو به همراه شربت ذرت یا گلوکز و یا عسل داخل ظرف بریزین. 6 قاشق چایخوری آب یا شیر در دمای محیط رو بهش اضافه کنید.

با چنگال، همزن دستی یا همزن برقی مواد رو خوب بزنید تا یکدست بشن. در ابتدا کمی سخت هست و غیر ممکن اما وقتی شروع به زدن کنید کم کم به قوام مناسب میرسید.

اگر نیاز بود کم کم شیر یا آب اضافه کنید تا به غلظت برسین.

برای تست غلظت هم مقداری از آیسینگ را با لیسک یا قاشق بردارید و داخل کاسه بریزین باید مواد به کندی داخل ظرف بریزه و حالت روان و شل نداشته باشه.

اگر میخواین آیسینگ رنگی داشته باشین در اندازه ای که نیاز دارین بردارین و داخل یه کاسه بریزین و چند قطره رنگ خوراکی ژله ای بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید

بعد از تزیین اجازه بدین آیسینگ شکری خشک بشه و بعد کوکی را میل کنید. این آیسینگ حداقل 24 ساعت نیاز به زمان داره تا خشک بشه و در این مدت هم نیازی نیست که روی کوکی ها رو بپوشونید.

بعد از این که آیسینگ خشک شد به راحتی میتونید بسته بندی کنید. این کوکی ها برای هدیه دادن عالی هستن.

 

کوکی تزیین شده با آیسینگ چقدر ماندگاری دارد؟

  • ماندگاری کوکی های تزئین شده شما به دستور پخت کوکی که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر از شیرینی های شکری استفاده می کنید ، روی کوکی های تزئین شده را بپوشانید و تا 5 روز در دمای اتاق یا تا 10 روز در یخچال نگهداری کنید.

آیا میشه آیسینگ را در یخچال نگهداری کرد؟

  • اگر بلافاصله از آیسینگ استفاده نمیکنید باید در ظرف دربسته یا داخل قیف بسته شده یا ظرف سس بریزین و تا 2 روز در یخچال میتونید نگهداری کنید. بعد از خارج کردن از یخچال اگر مایه غلیظ شده بود با دو قطره آب رقیق کنید.

اگر سوال یا مشکلی دارین کامنت کنید حتما پاسخ میدم

به این نوشته امتیاز بدهید!

admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت