» مطالب » رسپی ها » غذاهای اصلی » خورش » طرز تهیه خورش ریواس تصویری با فیلم
خورش - مطالب - ویدئو

طرز تهیه خورش ریواس تصویری با فیلم

تیر 14, 1403 2029

طرز تهیه خورش ریواس تصویری با فیلم رو در این مطلب تقدیم نگاهتون میکنم.

ریواس این سبزی مفید و پرخاصیت، یه گزینه عالی برای درست کردن خورش هست.

نوشته‌ها حاکی از آن است که پیش از میلاد مسیح در چین به عنوان دارو مصرف می‌شد. ریواس در صنعت رنگ‌سازی باعث تولید رنگ ریواسی می‌شود. در زبان ترکی به این گیاه اوشگون گفته می شود.

نام اصلی آن ریواچ است و ریواس و رواش از آن ریشه می‌گیرد. در فلات شرقی ایران- فارسی زبانان آن را به نام رواش و ریواچ می‌شناسند امروزه در ادبیات کتابی آن را ریواس می‌گویند در افغانستان به آن رواش و چوکری می‌گویند.

ساقه ترش مزه و مفید ریواس خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده می‌شود. اگر چه می‌توان این ساقه را خام خواری کرد اما برگ‌های آن مسموم‌کننده هستند. دو ترکیب به نام اگزالیک اسید و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ‌های ریواس یافت شده که به بدن آسیب می‌رسانند.

برای درست کردن خورش ریواس از ساقه آن استفاده می شود نه برگ!

دوستان عزیزم جهت دیدن فیلم های آموزشی و سایر آموزش های غذا و شیرینی عضو کانال آشپزی در ایتا بشین و علاوه بر این آموزش، هر روز شاهد آموزش های جدید باشین.

مواد لازم:

1 گوشت گوسفندی 250-300 گرم
2 ساقه ریواس 300 گرم
3 جعفری 200 گرم خرد شده
4 نعنا 60 گرم خرد شده
5 لیموترش یک عدد
6 پیاز یک عدد
7 سیر 4 حبه
8 روغن 7 قاشق غذاخوری
9 زردچوبه یک قاشق چایخوری
10 فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
11 نمک به میزان لازم

طرز تهیه خورش ریواس تصویری با فیلم

جعفری رو بشورین و بدون چوب ریز خرد کنید، داخل تابه بریزین و با 3 قاشق غذاخوری روغن حدود 10 دقیقه تفت دهید تا سبز تیره شود. آن را به قابلمه ای که قصد پخت خورش را دارید منتقل کنید.

نعنا را به مدت 2 دقیقه در 1 قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. آن را به قابلمه اضافه کنید.

خورش ریواس با گوشت گوسفندی

گوشت را در 3 قاشق غذاخوری روغن نباتی تفت دهید تا هر طرف آن قهوه ای طلایی شود. آن را به دیگ خورش منتقل کنید.

پیازهای خرد شده را به آرامی در همان روغن حدود 15 دقیقه تفت بدین تا طلایی شود. سپس سیر خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید هر دو با هم حدود 2 دقیقه تفت داده شوند. پیاز و سیر را به سبزی سرخ شده و گوشت اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. زردچوبه و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کنید و همه چیز را خوب هم بزنید و بگذارید چند دقیقه تفت داده شود.

2 فنجان آب جوشیده را به قابلمه بریزید. نمک بزنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید خورش حدود 1 ساعت و 30 دقیقه روی حرارت ملایم تا متوسط ​​بجوشد.

10 دقیقه مانده به پایان زمان پخت، ریواس خرد شده را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به مدت 3 دقیقه تفت دهید و به خورش اضافه کنید. ریواس ها اگر زیاد روی حرارت بمانند خیلی نرم میشن پس پیشنهاد میکنم 5 دقیقه بعد از اضافه کردن ریواس خورش را سرو کنید.

طرز تهیه خورش ریواس تصویری با فیلم
طرز تهیه خورش ریواس تصویری با فیلم

ترشی خورش را با آبلیموی تازه به دلخواه تنظیم کنید.

خورش ریواس خود را با برنج معطر، پیاز قرمز، سالاد، ماست و/یا سبزی تازه سرو کنید.

از خوردن لذت ببرید!

به این نوشته امتیاز بدهید!

admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت