» مطالب » دانش تغذیه » آشپزی بدون » بدون شکر » طرز تهیه شیر غلیظ شده بدون شکر
طرز تهیه شیر غلیظ شده بدون شکر
بدون شکر - قنادی - مطالب

طرز تهیه شیر غلیظ شده بدون شکر

خرداد 7, 1403 3073

طرز تهیه شیر غلیظ شده بدون شکر خیلی خیلی راحته. شاید تعجب کنید ولی تنها چیزی که لازم دارین شیر هست!

شیر غلیظ شده یه محصول لبنی هست که 60 درصد آبش رو از دست داده و برای انواع دسرهای بدون تخم مرغ و قهوه استفاده میشه. مثلا در آموزش طرز تهیه کرمفیل بدون تخم مرغ از همین شیر غلیظ شده استفاده کردیم.

تفاوتی که شیر غلیظ شده با شیر عسلی داره در این هست که شیر عسلی شیرین هست چون شکر داره ولی شیر غلیظ شده شیرین نیست چون هیچ شکری نداره.

شیر غلیظ شده با مارک های مختلف در بازار ایران هست. اما همه شهرها گیر نمیاد و خب از نظر قیمت هم شاید برای عده ای گرون باشه.

خبر خوش این که به راحتی میشه داخل خونه درستش کرد و فقط باید براش وقت بزارین و هیچ هزینه جانبی هم نداره.

هم با شیر معمولی و هم با شیر خشک هم قابل درست کردن هست. دیگه چی از این بهتر؟!

  • اگر عضو کانال آشپزی ایران پخت در ایتا بشین، میتونید هر روز آموزش ها و روزمرگی ها کانال رو دنبال کنید و تبدیل به یه کدبانوی خوش سلیقه بشین. فیلم های اموزشی رو در کانال بارگزاری میکنم و شما در سایت فقط عکس کارها رو میبینید. پس کافیه روی لینکی که گذاشتم بزنید👆 و عضو بشین

طرز تهیه شیر غلیظ شده بدون شکر

برای یک پیمانه شیر غلیظ شده کافیه دو پیمانه معادل 480 میلی لیتر شیرپرچرب را داخل یه قابلمه بریزین.

 

 

حرارت ملایم باشه و اجازه برای نیم ساعت یا کمی بیشتر و کمتر (با توجه به میزان حرارت) بجوشه. دقت کنید که نباید قل های درشت بزنه و در واقع به حالت ریزجوش باید باشه. اگر حرارت زیاد باشه تهدیگ میبنده و این خوب نیست.

طرز تهیه شیر غلیظ شده بدون شکر

اگر بار اولتونه يا آدم صبور و با دقتی نيستيد يا خيلی وسواسی هستيد راه مناسبترش اينه كه ديگ حاوی شير رو روی يک ديگ حاوی آب جوش قرار بديد و شير تبخير شده رو با حرارت غير مستقيم آماده كنيد. به اين ترتيب ته ديگ و سر شير نخواهيد داشت يا ميزانش خيلی كم خواهد بود.

 

بعد از این که 60 درصد شیر تبخیر شد، زيرش رو خاموش ميكنيم و شير رو از صافی رد ميكنيم تا سرشيرش گرفته شه (سر شيرش رو هم ميتونيد بعدا با نون و عسل ميل بفرماييد)

در كل شير غلیظ شده چه مدل صنعتيش چه مدل خانگيش به تنهايی چيز خوشمزه ای نيست. اين شير به دليل حرارتی كه ميبينه مقداری كاراملايز شده و قدری رنگش از شير معمولی تيره تره.

شیر تغلیظ شده

داخل شیشه بریزین و در یخچال نگه داری کنید.

تا 5 روز هم ماندگاری داره.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت