» مطالب » رسپی ها » غذاهای اصلی » کتلت » کتلت گوشت و سیب زمینی رزا منتظمی
کتلت - مطالب

کتلت گوشت و سیب زمینی رزا منتظمی

خرداد 18, 1403 40268

کتلت گوشت و سیب زمینی رزا منتظمی تقریبا شبیه به کباب تابه ای با سس گوجه هست به این دلیل که بانو رزا منتظمی بعد از پخت کتلت، اون ها رو در سسی که با رب گوجه آماده کردن قرار میدن و چند د قیقه با سس میپزن. استاد منتظمی میزان گوشت چرخی رو خیلی زیاد گرفتن و خب اون زمان گوشت به این اندازه گرون نبوده😥 شما میتونید گوشت چرخی رو کمتر یا مخلوط گوشت و سویا استفاده کنید.

البته در کتابشون دو مدل کتلت دیگه هم دارن که با سیب زمینی خام و سیب زمینی پخته هم درست میشه که در انتها دستورش رو تایپ میکنم براتون.

اگر عضو کانال آشپزی ایران پخت در ایتا بشین، میتونید هر روز آموزش ها و روزمرگی ها کانال رو دنبال کنید و تبدیل به یه کدبانوی خوش سلیقه بشین. فیلم های اموزشی رو در کانال بارگزاری میکنم و شما در سایت فقط عکس کارها رو میبینید. پس کافیه روی لینکی که گذاشتم بزنید👆 و عضو بشین

اگر به بخش کتلت سایت سر بزنید دو مدل کتلت گیاهی بدون گوشت و تخم مرغ هم آموزش دادم:

کتلت سبزیجات و سیب زمینی بدون گوشت و تخم مرغ

کتلت گیاهی بدون تخم مرغ

مواد لازم برای 3 نفر:

  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری
  • آرد سفید1قاشق سوپخوری
  • فلفل سبز ریز10عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • گوشت چرخی 500 گرم

طرز تهیه کتلت گوشت و سیب زمینی رزا منتظمی

گوشت، پیـاز وسـیب زمینی راچرخکرده، سـپس تخم مرغ، آرد، نمـک و فلفـل را به مواد قبل اضافه میکنیم و با هم مخلوط کرده و ورز میدهیم. بعدکتلت ها را در روغن داغ سرخ میکنیم.

بعدازسـرخ شدن، کتلت ها را در ماهیتابه دیگری چیده و رب گوجه ای که در آب حل کرده ایم روي کتلت ها می ریزیم. فلفل سبز را نیزخرد کرده و روي کتلت ها قرار میدهیم و به مـدت 15 دقیقه روي حرارت ملایم کتلت ها را مغز پخت می کنیم.

کتلت گوشت و سیب زمینی رزا منتظمی

کتلت سیب زمینی خام رزا منتظمی مناسب 5 نفر

نیم کیلو سیب زمینی رو پوست کنید و بشورید و رنده کنید. یدونه پیاز هم رنده بزنید و آب سیب زمینی و پیاز رو بگیرین.

دو قاشق آرد سوخاری رو به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و یدونه تخم مرغ و 250 گرم گوشت چرخی را به مخلوط سیب زمینیو پیاز اضافه کرده و ورز میدیم تا چسبناک بشه و بعد مقداری از مواد رو برمیداریم و در روغن داغ سرخ میکنیم.

کتلت سیب زمینی پخته رزا منتظمی مناسب 7 نفر

یک کیلو سـیب زمینی پخته و یک عدد پیـاز را رنـده کرده به همراه یک چهارم یک نـان سـنگک، نمک، فلفل، ادویه و زردچوبه و دو عدد تخم مرغ و نیم کیلو گوشت چرخی را با هم مخلوط میکنیم. خوب ورز میدیم تا خمیر چسبناکی به دست بیاد. بعد آنرا به شکل دلخواه در آورده و در روغن داغ سرخ میکنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت