» مطالب » قنادی » دسر » طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک
طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک
دسر - مطالب

طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک

اردیبهشت 24, 1403 80241

طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسه! چون میدونید که یکی از مواد ضروری “طرز تهیه حلوا شکری با شیر خشک” هست.

اما در این آموزش قراره با هم طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک رو یاد بگیریم.

من دستورات مختلفی رو امتحان کردم اما به جرات میتونم بگم این دستور بهترین و نزدیک ترین طعم رو به حلوا ارده بازاری داره👌

از طرفی شاید برای عده ای سخت باشه که بخوان از مغزیجات برای درست کردن حلوا ارده استفاده کنن (از لحاظ گرونی قیمت عرض میکنم)، اما الان میبینیم که بدون مغزیجات هم یه حلوای بسیار خوشمزه و صدالبته خیلی خیلی مقرون به صرفه خواهید داشت.

اگر عضو کانال آشپزی ایرانپخت در ایتا بشین، میتونید هر روز آموزش ها و روزمرگی ها کانال رو دنبال کنید و تبدیل به یه کدبانوی خوش سلیقه بشین. فیلم های اموزشی رو در کانال بارگزاری میکنم و شما در سایت فقط عکس کارها رو میبینید. پس کافیه روی لینکی که گذاشتم بزنید و عضو بشین.

مواد لازم

  • دو پیمانه آرد
  • نصف پیمانه ارده
  • یک پیمانه پودر شکر
  • 50 گرم کره

طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک

در ابتدا کره رو داخل تابه بریزین و روی حرارت ملایم بزارین تا باز بشه. دقت کنید که کره خیلی زود میسوزه پس حرارت خیلی کم باشه.

تا باز شد، آرد رو اضافه کنید و هم بزنید تا با کره مخلوط بشه. باید همین طور روی حرارت ملایم هم بزنید.

میتونید اول آرد رو تفت بدین و بعد از تغییر رنگ کره رو بهش اضافه کنید. در هر صورت فرقی نداره و هر جور خودتون راحت هستید عمل کنید.

اما دقت داشته باشید که ما نمیخوایم مثل حلوا، شاهد تغییر رنگ زیادی در آرد باشیم. همین که یک درجه تغییر رنگ بده و از اون حالت خامی خارج بشه کافیه. در عکس هم میزان تغییر رنگ آرد مشخصه.

زمانی که تغییر رنگ داد، پودر شکر رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگه با همزدن مواد رو به خورد هم بدین.

خب، حالا ارده رو اضافه کنید و حرارت رو خاموش کنید و مواد رو با هم مخلوط کنید. نکته مهمی که باید خدمتتون عرض کنم اینه که نوع ارده ها با هم فرق داره. بعضی ها خیلی روان هستن و بعضی ها سفت و غلیظ، بعضی ها کهنه و قدیمی هستن و بعضی ها ارده تازه. چیزی که مهمه اینه که ممکن هست میزان کمتری ارده مصرف بشه. پس با توجه به سلیقه خودتون برای شل و سفت بودن حلوا و همین طور نوع ارده ای که دارین، میزان ارده رو تعیین کنید.

از نصف پیمانه ارده ای که در دستور هست، دو قاشق برای من اضاف آمد.

داخل یه ظرف مناسب، سلفون یا نایلون پهن کنید و مواد رو به داخل ظرف منتقل کنید.

طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک

خوب فشار بدین تا کاملا منسجم بشه و با همون سلفون روی مواد رو بپوشونید و یک شب تا صبح داخل یخچال بزارین تا کاملا سفت بشه.

بعد برش بزنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک

میبینید، بدون شیر خشک و هیچ نوع مغزیجات گرون قیمتی، یه حلوا ارده مجلسی بسیا خوشمزه، سلامت و ارگانیک و کاملا اقتصادی درست کردیم.

امیدوارم که شما هم درست کنید و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید

اینم اموزش طرز تهیه حلوا شکری با آرد گندم . خوشحال میشم نظرتون رو در مورد این آموزش بدونم😊 طرز تهیه حلوای آرد بدون گلوتن هم در سایت گذاشته شده در صورت تمایل مطالعه کنید.

شاید این آموزش ها هم برای شما مفید باشه:

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00
admin

admin

خیلی چیزها دست به دست هم دادن تا به فکر راه انداختن این سایت بیفتم، که مهمترینش عشق من به آشپزی و شیرینی پزی بود. کمکت میکنم با همون مواد اولیه ای که در منزل داری بهترین غذاها و شیرینی ها رو درست کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت